Mercedes Sprinter na duge staze

by admin

Ako je, sudeći po reklamnom sloganu, Folksvagen sinonim za automobil, tako je mercedesov model „Sprinter“ isto to za kombi prevoz. Ovaj model prvi put se pojavio pre nešto više od četvrt veka i označio pravi mali preokret u svojoj kategoriji. Oduševljava kupce još od 1995. godine,  a sada je na putevima u više od 130 zemalja kao „svetski kombi“ među komercijalnim vozilima. Od početka proizvodnje isporučeno je preko  tri miliona modela ovog vozila.

Mercedes-Benz Sprinter jedan je od  najprodavanijih modela u svojoj klasi. Sada već daleke 2014. kompanija je prodala čak 186.000 modela ovog kombija širog sveta, što je bilo više od dvanaest posto u odnosu na prethodnu godinu i dotadašnji rekord. 

Kada je lansirao prvi „Sprinter“, Mercedes je prepoznao znakove vremena i potrebe kupaca. Uspostavljeni su visoki standardi kvaliteta, kako u razvoju, tako i u proizvodnji. Od samog početka karakteriše ga privlačan dizajn, mnogo varijanti, efikasni motori, odlična bezbedonosna oprema i elegantna i udobna unutrašnjost. Na sve to nadovezuje se ukupan izvanredan kvalitet proizvoda i milioni zadovoljnih kupaca širom sveta. Početkom devedesetih godina rastuća kurirska služba dala je podsticaj prodaji „Sprintera“ jer je bio u mogućnosti da zadovolji zahteve velikih kilometraža bez problema i suvišnih ulaganja. Sama komunikacija između vozača i vozila je osmišljena tako da bude apsolutno funkcionalna, a vozaču je ponuđeno ono što se do tada nudilo samo u putničkim automobilima. 

Mercedesov pogon u Diseldorfu najzaslužniji je za proizvodnju „Sprintera“. Tamošnja fabrika napravila je više od 65 posto ovih vozila. Držeći korak sa visokim zahtevima kupaca, više hiljada zaposlenih u ovoj fabrici radi i subotom u posebnim smenama, i proizvode nekoliko stotina modela dnevno. Na drugu generaciju ovog modela, koja je proizvedena u Ludvigsfeldu,  južno od Berlina, čekalo se jedanaest godina, treća je izašla iz fabrike 2013. godine. 

Distribucija van granica Nemačke

Kao međunarodna korporacija, Mercedes-Benc je brzo proširio proizvodnju i van granica Evrope, pa je tako ovaj model vrlo brzo nakon Nemačke, već sledeće godine, počeo da se pravi i u Južnoj Americi, tačnije u Buenos Ajresu. Od pre deset godina ova fabrika nosi ime čuvenog vozača Formule  jedan, Huana Manuela  Fanđa. Nešto više od hiljadu i po radnika ovde proizvede godišnje oko petnaest hiljada modela „Sprintera“, za potrebe tržišta Latinske Amerike. Nešto ranije krenulo se i sa proizvodnjom u Kini. U zavisnosti od svojih potreba, kupci mogu da biraju modele sa 14, 17 ili 20 mesta. U Nižnjem Novgorodu u Rusiji prva generacija ovog modela doživela  je renesansu pre jedne decenije. U ovom gradu, sto kilometara istočno od Moskve, poznat je pod nazivom „Sprinter klasik“ i ujedno najprodavanije uvozno kombi  vozilo u toj zemlji. U Severnoj Americi je takođe dobro primljen. Severnoamerički kupci, tradicionalno naklonjeni svom, domaćem tržištu, brzo su prihvatili karakteristike ovog komercijalnog vozila, kao što su visoka nosivost, niska potrošnja i vozna dinamika slična onoj u putničkim vozilima. Posle Nemačke, Sjedinjene Američke Države su drugo po veličini tržište prodaje za ovo Mercedesovo vozilo. 

Popularnost „preko bare“

Ako je tokom burnih šezdesetih i nešto mirnijih sedamdesetih Folksvagenov model „Buli“ bio simbol slobode i hipi pokreta mladih u Americi, nešto slično, barem kad se radi o popularnosti, doživljava i „Sprinter“. Kamperi su davno izašli iz mode, ali poslednjih desetak godina Amerikom se širi pokret, doslovno poznat kao „kombi-život“, odnosno #vanlife pokret. 

Jedan od glavnih razloga zašto je „Sprinter“ doživeo u Americi jeste svestranost. Manji od prosečnog pik-apa, ali sa većim prednostima od kampera ili manjih kombinovanih vozila, „Sprinter“ predstavlja savršeni balans između luksuza i pogodnosti, odnosno cene. Pored toga, pokazali su se kao prilično laki i okretni čak  i u gradskoj vožnji. U zavisnosti od međuosovinskog rastojanja, lako se mogu uklopiti u standardni parking prostor. U „Sprinterov“ kombi mogu da stanu krevet, kompletna kuhinja, ima dosta prostora za odlaganje, tako da je jedno od najpopularnijih vozila tokom selidbe. Ovaj model takođe može opciono da dođe sa pogonom na sva četiri točka,  poput pravog terenca, tako da se mogu voziti i „ofroud“, kao i za kampovanje na teže pristupačnim mestima. Mnogi u Americi, međutim, koriste ovaj kombi i kao „dnevno“ vozilo, odnosno pre se odluče za njega nego za klasičan automobil pri kupovini. 

Sprinter je ovim postavio određene standarde, koji idu u prilog tome da  je prilagođavanje kupcima, tržištu, ali i svakodnevnim  potrebama ključna vrednost kombinovanih vozila.

Related Articles

Leave a Comment