Kako do organizacije dobrog eventa

by admin
organizacija dogadjaja

Sigurno ste se makar jednom našli u prilici da budete na nekom događaju koji je besprekorno organizovan. Uživanje na takvoj vrsti događaja, bilo da je u pitanju svadba, proslava ili neki poslovni sastanak, konferencija, često zaseni ono što je logistika. Ali, iza svakog dobro organizovanog eventa, stoji pojedinac ili tim ljudi, koji je, mladalačkim rečnikom rečeno, dobrano „izginuo“ da se sve desi kako valja. Zbog toga, čak i ako ste planirali da sitničarite, stavite prst na čelo i vagajte reči. Ako se jednom budete našli u prilici da ste vi taj koji treba da se bavi organizacijom, setićete se da ste bili preki. A svakako, u nastavku stavljamo univerzalni podsetnik, za neki univerzalni event koji će vam služiti da preispitate korake, pre nego što sve bude konačno pušteno pred ljude.

Napravite spisak

Bez obzira na to što svi često smatramo da smo geniji u svom poslu i da nam ne treba podsetnik, sigurno nije slučajno smišljena narodna izreka da „budala pamti, a pametan piše“. Koliko god da vam mozak sistematizovano radi i da ste u prilici da pamtite, imajte na umu da će obično „kvar“ da se desi onda kada se najmanje nadate, a kada vam najviše treba. U prevodu, ako se osmelite da se bavite organizacijom događaja, prethodno sve dobro isplanirajte na papiru. Od najosnovnijih sitnica, do onih podrazumevanih krupnih stvari, bilo da su u pitanju zvanice, pozadina ili keš. Ako ste već protivnik olovke i papira, eksel tabela olakšaće vam put, jer ćete narednog puta pola posla već imati spakovano u folder. Prema tome, nema ništa loše u pisanju, osmislite skicu i samo napred.

Računajte na saveznike

Ukoliko nešto radite uz pomoć prijatelja, poslovnih partnera ili na kraju krajeva „rodbine“, podelite odgovorno sve zadatke i računajte na njihovu pomoć. Koliko puta ste se vi odvojili od svog posla da biste uskočili u pomoć nekome. Zbog čega onda smatrati da ti drugi vama ne mogu da pomognu. Slobodno računajte na pomoć onih koji vam se nude. Ona može biti izražena i u najsitnijim detaljima, ali kada ste prebukirani i jedan odlazak u nabavku može vam olakšati put.

Delegirajte zadatke

Ako govorimo o poslu, čuvajte se da ne pregorite. Ukoliko posao radite sa kolegama ili partnerima, delegirajte im zadatke. Za organizaciju događaja nije vam potrebno bog zna kakvo menadžersko znanje, ali imajte u vidu da nije na odmet. Naime, ako zadatak uspete nekome da delegirate, uvidećete i kakvi ste po pitanju poverenja, a to nije mala stvar. Kada stvorite dobar tim, moći ćete da računate na te ljude i u narednim situacijama. Još kad oni počnu da delegiraju. Uf, pa moći ćete ozbiljno da duvate u prste.

Preispitajte još jednom

Uvek se držite spiska, ali budite skloni improvizacijama. Kažu da i najveći glumci nisu improvizovali bez da prethodno ne znaju tekst u detalje. Upravo to je majstorluk. Biti spreman da odreaguješ u datom trenutku, ali negde duboko u podsvesti imati rezervni plan. Na vama je da uvek preispitujete odluke, kao i da razmišljate koji je najgori scenario. Ali tek onda kada razmotrite sve opcije najboljeg scenarija.

Evaluate…

Nakon završenog događaja, budite spremni da prodiskujete o tome šta je bilo loše, šta dobro. Na dobrim stvarim poradite da budu još bolje, a o lošim razmišljate kao nešto što treba popraviti. A ne kao o nečemu što je sve upropastilo. To jedini način da greška bude podstrek.

Related Articles

Leave a Comment