Home » 4 brza i laka načina za poboljšanje zdravlja

4 brza i laka načina za poboljšanje zdravlja

by admin
poboljsanje zdravlja

Niko ne želi da bude bolestan, a sve češće se suočavamo sa modernim bolestima čiji su okidači najčešće stres i brz način života. Kada ste bolesni ne možete normalno da funkcionišete i potrebno je da neko brine o Vama. O zdravlju razmišljamo tek kada ga narušimo, a u stvari bi trebali misliti o prevenciji pre svega. Bolje sprečiti, nego lečiti je stara narodna izreka koja je u ovom slučaju u potpunosti istinita. Da biste poboljšali i unapredili svoje zdravlje možete učiniti dosta toga, a u nastavku teksta pročitajte 4 brza i laka načina kako da to i učinite.

1.     Higijena na prvom mestu

Čistoća je pola zdravlja, a čiste ruke Vam pomažu da sprečite nastanak i širenje mnogih bolesti, poput određenih virusnih infekcija. Ljudi nisu svesni da ako trljaju oči ili nos neopranim rukama lako mogu dobiti neku virozu ili sezonski grip. Ovo je tako jednostavan savet, ali ga ljudi zaboravljaju u brzini življenja. Redovno pranje ruku nas štiti i od stomačnih virusa, i zato je bitno prati ruke nakon odlaska u toalet, nakon kontakta sa bolesnom osobom, pre jela ili pripremanja hrane, nakon kijanja i nakon iznošenja smeća.

2.     Pazite na ishranu

Često u svakodnevnoj brzini i svim poslovnim obavezama nemamo vremena da mislimo o tome šta jedemo i koliko su namirnice koje smo uneli u toku dana zdrave. Bitno nam je da utolimo glad i da nastavimo dalje sa poslom što može biti veoma stresno i nepogodno za naš organizam, a da toga nismo ni svesni. Da bi naš organizam funkcionisao kako treba morate se hraniti raznovrsno i paziti na unos soli, masti i šećera. Potrebno je u toku dana uneti dovoljno voća i povrća i izabrati hleb od celovitih žitarica. Pokušajte da zamenite običnu rižu i testeninu sa integralnom, a jedite nemasno meso i puno ribe.

3.     Budite u formi

trcanje ujutru

Da biste bili u dobroj formi potrebno je da budete fizički aktivni bar par puta u toku nedelje. Ovde se misli na fizičku aktivnost koja podrazumeva bavljenje određenim sportom dva, ili tri puta nedeljno. Čoveku je potrebno da bude vitalan i to nema veze sa starenjem i godinama. Ljudi se danas generalno premalo kreću i često je to okidač za razvoj mnogih bolesti, a fizička aktivnost Vam može pomoći da bolje spavate, da imate više snage, da sačuvate kosti, da postignete određenu telesnu težinu i da smanjite rizik od pojave depresije. Redovnom fizičkom aktivnošću smanjićete opasnost od prerane smrti, dijabetesa tipa 2, srčanih bolesti, moždanog udara i povišenog krvnog pritiska.

4.     Spavajte dovoljno

Ljudi često uzimaju spavanje zdravo za gotovo, a potreba za istim se menja i povećava tokom života. Statistike istraživanja pokazuju da je kvalitetan san neophodan za rast i razvoj dece i adolescenata, zatim balans hormona koji direktno utiču na metabolizam i regulišu telesnu težinu. Ako spavate dovoljno možete sprečiti nastanak mnogih kardiovaskularnih bolesti jer direktno utičete na zdravlje srca i krvnih sudova. Praktikujte da svaki dan idete u isto vreme na spavanje i da ujutro ustajete u isto vreme.

Related Articles

Leave a Comment