Generacijske podele izazivaju veliko intersovanje sociologa i psihologa godinama unazad. Bilo da pripadate bejbi bumerima, generaciji X, Y ili Z, naučnici smatraju da vas karakteriše nekoliko istih osobina. Bejbi bumeri su generacija koja je nastala posle II svetskog rata. Karakterišu je: formirana radna etika, spremnost za rad u timu, izbegavaju konfliktne situacije i rade na ličnom razvoju. Generacija X dolazi posle bejbi bumera, i u nju spadaju ljudi koji su rođeni između 1965. godine i 1980. godine. Oni rade da bi živeli i lakše prihvataju religijske razlike, kao i klasne podele. U ovoj generaciji se zapaža i veća stopa razvoda, jer imaju drugačiji odnos prema braku i slobodi. Otvoreniji su po pitanju seksualne orijentacije, koja za njih više nije tabu tema.
Generacija modernog doba ili generacija Y obuhvata rođene od 1981. godine, pa sve do 2000. godine. Oni su oblikovani tehnološkom revolucijom i potkovani su raznim naprednim tehnologijama tog vremena. Dostupni su im laptopovi, tableti, najnoviji iPhone, konektovani su na internet svakog časa u sedmici. Vole kreativnost, multitasking, fleksibilni su i uživaju u urbanom životu. Koriste društvene mreže kao glavni vid komunikacije ali i kao sredstvo za poslovne poduhvate. Za njih se kaže da su introvertni i da se teško odlučuju za brak. Ova generacija je od strane naučnika, optužena kao glavni krivac za pad nataliteta u celom svetu.
Generacija Z
Zumeri ili Generacija Z, kako još popularno nazivaju pripadnike ove generacije, su svi oni koji su rođeni posle 1997. godine. Oni su deca generacije X i generacije Y. Kako su rođeni u digitalno doba, oni ne znaju kako je živeti bez mobilnih telefona i interneta. Skloni su revolucijama i burnim političkim reagovanjem. Odlikuju se samouverenošću i ne trpe nikakav autoritet. Koriste internet kako bi dobili potrebne informacije i učili o stvarima koje ih interesuju. Svakodnevno korišćenje pametnih telefona i društvenih mreža se kod ove generacije podrazumeva. Kod njih je prisutan strah od toga da nešto ne propuste, ako slučajno ostanu offline. Ukoliko restoran ili kafić nemaju mogućnost konekcije na internet, pripadnici ove generacije će ih zaobilaziti u širokom luku.
Zumeri su nestrpljivi i manje fokusirani nego ranije generacije. Međutim, odlični su u multitaksingu, obavljaju više stvari istovremeno sa nestvarnom lakoćom. Svojstveno im je da brzo upijaju informacije ali isto tako i brzo gube zanimanje za njih. Što se može donekle i razumeti, jer u današnjem svetu svaka informacija starija od 24 sata smatra se zastarelom. Ne smatraju da su neobrazovani ukoliko ne upišu neki fakultet. Obrazovanje stiču iz kurseva, upijanjem informacija sa interneta. Preko 70% mladih iz ove generacije priželjkuje svoj sopstveni posao. Oni ne razmišljaju o tome da će ostati nezaposleni, jer smatraju da se svaki dan otvaraju nove mogućnosti u digitalnom svetu.
Odnos generacija prema poslu
Bejbi bumeri su totalno predani poslu, imaju razvijenu radnu etiku, telefone i e-mail koriste samo u poslovne svrhe. Oni smatraju da pripadnici novijih generacija nisu dovoljno posvećeni radnim obavezama. Generacije X i Y se bore da rade klizno radno vreme, tehnološki su osvešćeni i apsolutno posvećeni klijentu. Ne plaše se promena i veoma su ambiciozni. Generacija Z uglavnom sve poslove obavlja online. Za njih je potpuno prirodno da ne obavljaju razgovore uživo, već putem interneta illi društvenih mreža. Istraživanja pokazuju, da su mnoge svetske kompanije imale gubitke u profitu, kada su im stariji radnici otišli u penziju. Zato je uvedena praksa, da se stečeno iskustvo prenese sa starijih zaposlenih na mlađe radnike, kako se kompanije ne bi našle u problemu. Svakako, na mladima svet ostaje, a na nama je da ih podržimo, i verujemo da će stvoriti svet na koji će biti ponosni.