Na kursu engleskog sa bilo kog mesta

by Iva

Kada kažemo kurs engleskog jezika, setimo se tromesečnog odlaska u prostorije neke škole stranih jezika gde u grupi sa ljudima koje uglavnom ne poznajemo provodimo dva-tri časa nedeljno.

Kada nekom roditelju predškolca ili školarca pomenete engleski jezik, uglavnom ga se seti po neophodnoj aktivnosti deteta koja mu jednom mesečno izbija ne tako zanemarljiv iznos iz džepa. Šalu na stranu, svi bi se svakako složili da se bez engleskog danas ne može i da je investiranje u njegovo učenje na duže staze i te kako isplati. Međutim, kako da tu dodatnu aktivnost olakšamo i sebi i svojoj deci?

Na prvom mestu ušteda – ali ona u vremenu

Sa tačke gledišta roditelja, najviše se raduju kada deca imaju organizovane časove engleskog u vrtiću. To ne iziskuje vođenje i dovođenje deteta do mesta na kome se časovi održavaju. S druge strane, roditelji školaraca se uzdaju u redovne časove engleskog, ali oni nisu uvek dovoljni,  pa deca idu dodatno na kurseve. S jedne strane, škola stranih jezika ima svuda, ali naravno da svi traže one najbolje, do kojih treba fizički da se ide i sa jedne na drugu opštinu. Svemo tome postoji i alternativa – a to su onlajn časovi.

Onlajn individualni časovi engleskog ili grupni rad

Današnja deca su mahom upoznata s tim da je gotovo sve moguće uraditi onlajn – internet svet je više njihov nego njihovih roditelja. I kako su se tokom pandemije virusa korona morala navići da školu pohađaju putem aplikacija za sastanke, dans su upoznati i obučeni da ih vrlo vešto koriste, čak i u mlađim razredima. Iako će mnogi reći da kontakt uživo ništa ne može zameniti, ne može se poreći da su ili onlajn individualni časovi engleskog ili grupni časovi nešto to nije od koristi svima. Ponekad, roditelj, i pored mogućnosti i želje deteta, nije u stanju fizički da postigne dovoženje i odvoženje do škole, uz sve ostale obaveze koje kreiraju svakodnevicu. Zato onlajn časovi engleskog imaju više pluseva nego minusa.

Onlajn časovi prijemčiviji deci

Tradicionalni način nastave gde nastavnik vodi razgovor sa đacima više nije dovoljan da bi se održala njihova pažnja. Deca, naviknuta na multimedijalne sadržaje odmalena, ne mogu da prate proces nastave onako kako su to radili njihovi roditelji. Kada nastavnik kreira čas onlajn, u rukama ima mnoge alate kako da deci napravi zanimljiv sadržaj kroz koji će učiti pravila engleskog jezika. Tu su razni načini da napravi vežbanja puutem kojih će se stvoriti interakcija i jedan na jedan, ali i u okviru grupe đaka. Takođe, deca se na taj način osposobljavaju i u kulturi komunikacije koja treba da postoji i uživo i u onlajn sastancima. Generalno, deca više vole kada dobijaju zadatke koje mogu da rade putem telefona, tablet, laptopa, pa će samim tim i njihov učinak biti bolji. Sa strane nastavnika, kada se časovi drže onlajn, evaluacija rada učenika može da se sprovidi detaljnije i sveobuhvatnije, a roditelji imaju bolji uvid u to koliko dete napreduje i na čemu eventualno treba da nastavi da radi. Zaključak se sam nameće – onlajn časovi engleskog jezika su nešto što odgovara većini.

Related Articles

Leave a Comment